Kennisbank

Hier vindt u meer informatie over wat wij doen, wie wij zijn en hoe wij onze projecten realiseren. Wilt u meer weten over verschillende soorten heftrucks, hoe een stapelaar werkt of wat PTB betekent? Hieronder vindt u antwoorden. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Onze contactgegevens vindt u hier.

Begrippenlijst

Een palletwagen is een transportmiddelen voor het horizontaal verplaatsen van goederen op pallets. De machine is uitgerust met twee vorken, waarmee pallets opgetild worden. Naast pallets kunnen ook andere producten zoals matrijzen en frames worden verplaatst met een pallettruck. Voor het stapelen van goederen is een palletwagen niet geschikt, hiervoor wordt een stapelaar of heftruck gebruikt.

Een stapelaar is in essentie een palletwagen met een mast, waarmee goederen gestapeld kunnen worden. Stapelaars zijn in verschillende soorten en maten, uitgerust met vorken of een doorn. De toepassingen variëren, van het laden van vrachtwagens tot het plaatsen van producten in magazijnstellingen.

Een trekker als transportmiddelen, ofwel een elektrotrekker of tow-tractor, is een elektrisch voertuig voor het verplaatsen van goederen op wielen. Deze machines worden voornamelijk ingezet bij industriebedrijven, distributiecentra, vliegvelden, ziekenhuizen en kwekerijen.

Faq

PTB staat voor Pot & ter Borgh, de achternamen van de twee oprichters van PTB.

Neem dan contact met ons op. Onze contact gegevens vind je hier.

Dit is sterk afhankelijk van de gewenste specificaties, zoals brandstof, hefvermogen en hefhoogte. Ook kan je kiezen tussen een gebruikte of nieuwe heftruck. Een nette gebruikte heftruck is verkrijgbaar vanaf een paar duizend euro. Een nieuwe heftruck begint bij circa €15.000.

De afkorting OPS staat voor Operator Presence System. Dit is een veiligheidsfunctie die de bestuurder van de heftruck beschermd. De basisfuncties van de heftruck kunnen pas bediend worden nadat de operator plaats heeft genomen op de bestuurdersstoel en zijn veiligheidsgordel heeft omgedaan.