Maatwerk afgeleverd: Elektrische pallettruck voor LCW Groningen

Het transportbedrijf LCW uit Groningen heeft PTB benaderd voor het bouwen van een speciale elektrische pallettruck voor het laden en lossen van vrachtwagens.

compacte palletwagen lcw groningen

LCW gebruikt speciale volume vrachtwagens, waardoor er meer goederen vervoerd kunnen worden. Onder het lage chassis van de vrachtwagen is ruimte voor een kleine kist waarin de palletwagen vervoerd dient te worden, een reguliere pallettruck past hier niet in.

De ontwikkelingsafdeling van PTB heeft hierop een pallettruck ontwikkeld met een laag chassis, speciale vorken en een korte disselboom welke losgekoppeld kan worden. Daarnaast beschikt de pallettruck over een krachtige elektromotor voor de aandrijving en het hefsysteem van de machine, waarmee de palletwagen anderhalve ton kan heffen en verplaatsen.

afneembare stuurarm palletwagen ptb

De chauffeurs van LCW kunnen nu op pad met een handige en compacte pallettruck van PTB. Welke door middel van een hefsysteem achter in de vrachtwagen getild kan worden. In de kist onder de vrachtwagen wordt de palletwagen weer opgeladen, zodat de chauffeur tijdens het lossen altijd beschikt over een opgeladen batterij.

Wij wensen het personeel van LCW veel werkplezier met deze nieuwe aanwinst!

kleine palletwagen vrachtwagen

Technische specificaties

Model: EPD15
Hefvermogen: 1500 kg