PTB verhuurt heftruck voor showcasefestival ESNS

Volgende week staat het jaarlijkse showcasefestival Eurosonic Noorderslag weer op het programma. Gedurende dit vierdaagse evenement transformeert de stad Groningen tot een bruisend feest waarin veelbelovend Europees talent de kans krijgt om zich te presenteren aan de muziekindustrie. Om de productie van het festival in goede banen te leiden, was er tijdelijk een heftruck nodig. Producent van de Cargo Hub Ivo Fontijn nam contact op met PTB en koos voor de TransClusion FBH20T.

In- en uitladen

Met een tilvermogen van twee ton wordt de FBH20T gebruikt op de Cargo Hub voorafgaand het festival, waar auto's en palletstellingen worden geladen en gelost. Fontijn, werkzaam op de Cargo Hub waar de op- en overslag plaatsvindt, legt uit: "Op de hub worden het jaar door diverse items bewaard, waaronder podia en decorstukken.

Onmisbare heftruck

“Maar er worden ook organisatorische benodigdheden zoals toegangstellers, notitieblokken en keychords opgeslagen. Het handmatig laden en lossen van deze goederen is tijdrovend; de heftruck is dan ook onmisbaar."

De elektrische heftruck is een compacte en veilige driewieler met een triplex-mast met vrije heffing en een sideshift. Het is een ideale heftruck voor gebruik in kleine ruimtes. De heftruck kan tot 4,8 meter heffen. De mast zorgt voor lage doorrijhoogte. Daarom kun je met deze TransClusion FBH20T bijvoorbeeld ook onder een verdiepingsvloer heffen.

Verplaatsen van backline-apparatuur

Met ongeveer veertig productieafdelingen en diverse functies, elk onder leiding van een eigen productieleider, heeft Fontijn de verantwoordelijkheid voor het beheer van de Cargo Hub. Hij zorgt ervoor dat alle benodigdheden vanuit de hub naar de juiste locaties in de stad worden vervoerd, waaronder backline-apparatuur van bands, catering voor de crew en dranghekken voor de ingang.

Goede voorbereiding

"Een goede voorbereiding is essentieel," benadrukt Ivo. "Tijdens het festival treden ongeveer driehonderd bands op, verspreid over zo'n 25 locaties in de stad, van grote zalen in de Oosterpoort tot intiemere locaties met soms slechts twee bezoekers. Om de productie soepel te laten verlopen, beginnen we al in september met de voorbereidingen."

Na afloop van het festival moet de lading weer terug naar de Cargo Hub, waarbij de heftruck opnieuw van pas komt. Daarna is het tijd om bij te komen van de drukte, tot de voorbereiding van de volgende editie in 2025 begint.