Onze werkwijze

Bij PTB Transportmiddelen staat het leveren van maatwerkoplossingen en persoonlijke service centraal. We begrijpen dat elke klant unieke logistieke behoeften heeft en daarom nemen we de tijd om deze nauwkeurig in kaart te brengen. Van het eerste contact tot en met de nazorg, we begeleiden je door het hele proces met duidelijke communicatie en professioneel advies.

Stap 1: Eerste contactmoment

Je kunt bij ons je aanvraag doen via telefoon, e-mail of onze website. In het geval van bellen zorgt onze centralist ervoor dat je snel in contact komt met de juiste specialist. Is de specialist even niet bereikbaar? Dan nemen we binnen 24 uur contact met je op. Wanneer je ons een mail stuurt of ons via de website benadert, stuurt onze e-mailbeheerder je aanvraag door naar de juiste specialist, met het verzoek om zo snel mogelijk contact op te nemen. Op deze manier ben je verzekerd van de beste antwoorden op je vragen.

Stap 2: Klantbehoefte inventariseren en een vrijblijvende offerte 

We luisteren goed naar jouw wensen en zoeken de vraag achter de vraag. Wat heb je écht nodig? Dit doen we telefonisch, per e-mail of tijdens een bezoek. Ons doel is niet alleen het juiste product aan te bieden, maar de meest efficiënte en kostenbesparende totaaloplossing te vinden. Zijn we het allebei eens met de gekozen machine of het meest passende product? Dan stellen we een offerte op en sturen we deze, samen met relevante productinformatie, op via de mail.

Stap 3: Productie en voorbereiding

Zodra de offerte is goedgekeurd, mogelijk met eventuele aanpassingen, gaan we over tot de vervaardiging van het product. We maken een verkooporder aan en zetten deze na jouw goedkeuring om in een werkorder. Wanneer deze binnenkomt bij onze werkplaats, wordt je product helemaal afleverklaar gemaakt. In het geval van een machine of een heftruck, kan je hierbij rekenen op de juiste documentatie, voorzien van een 0-beurt, een BMWT-veiligheidskeuring en alvast een afspraak voor een volgende keuring.

Stap 4: Aflevering op jouw locatie

Jouw product verlaat ons magazijn na de juiste voorbereidingen en keuringen. Daarna wordt deze bij jou afgeleverd met onze eigen vracht- of bestelauto of een externe transporteur. De keuze hierin is afhankelijk van het soort product. Machines brengen we vaak zelf, maar stellingen gaan met een externe transporteur. Wie de vervoerder ook zal zijn, de bestelde producten komen altijd veilig aan op jouw locatie.

Stap 5: Nazorg en service achteraf

Na de levering neemt onze productspecialist contact op om te zorgen dat alles naar wens is. Ook bespreken we de mogelijkheid voor een onderhoudscontract en stellen we hier, indien gewenst, een offerte voor op. Indien er niet wordt gekozen voor een onderhoudsvoorstel, word je tijdig voor afloop van de keuring toch geïnformeerd. Ook bieden wij aan om deze keuring op ons te nemen. Bovendien blijft onze accountmanager met je in contact om te zorgen voor optimale dienstverlening en tevredenheid. Zo blijven we samen werken aan een langdurige samenwerking.

Ook geïnteresseerd in een samenwerking met PTB Transportmiddelen? Neem contact op!

Bij PTB Transportmiddelen staat service en kwaliteit voorop. Wij gaan altijd op zoek naar wat het beste is voor jouw situatie en bieden hierbij een totaaloplossing. Benieuwd hoe we jou kunnen helpen? Of benieuwd naar onze uitgebreidere werkwijze? Neem contact op of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Kunnen wij je helpen?

Neem contact met ons op

Wie gingen je voor: