Wat is TransClusion?

TransClusion is leverancier van rijdende transportmiddelen, zoals heftrucks, palletwagens, stapelaars en elektrotrekkers. TransClusion is onderdeel van de PTB Group.

Eigen lijn machines
TransClusion is ontstaan vanuit de behoefte om een eigen lijn machines te ontwikkelen, die precies voldoet aan de wensen van de klantenkring van PTB. Ongeveer 25 jaar geleden begon PTB Transportmiddelen al met haar eigen heftrucks, de welbekende oranje "PTB-heftruck".

TransClusion
Sinds 2013 heeft de ontwikkeling van deze machines een eigen naam gekregen: TransClusion. U herkent de machines aan de opvallende rode kleur.

Betrouwbare en betaalbare machines

TransClusion produceert zijn machines door de fabricage van de machines uit te besteden aan OEM-fabrikanten in Azië en Europa. We bezoeken onze fabrikanten regelmatig om nieuwe innovaties te integreren en de kwaliteit te bewaken.

Componenten van gerenommeerde fabrikanten
Componenten voor de assemblage van de machines gebruiken we van gerenommeerde fabrikanten, zoals:

• LPG-motoren (Nissan);
  • dieselmotoren (Mitsubishi);
  • elektrische motor controllers (Curtis);
  • transmissies (Okamura);
  • elektrische aandrijvingen (ZF).

Kwalitatieve machines
De combinatie van kwaliteitscomponenten en productie in OEM fabrieken, leidt tot kwalitatief hoogstaande machines voor een scherpe prijs. Deze OEM fabrieken gebruiken wij niet als enige; ook andere bekende merken laten bij deze fabrikanten hun machines produceren.

Kennis van fabricage

Naast standaardmachines zoals heftrucks, pallettrucks, stapelaars en magazijnstellingen verkoopt PTB ook maatwerk machines. Deze producten ontwerpen en produceert PTB Special Products zelf.

Machines op maat
Bedrijven zoals Philips, Deutsche Bahn, ASML en Hitachi zijn klanten en nemen onze maatwerk machines af. Dit zijn veelal pallettrucks en stapelaars met hefvermogens van 5 tot 55 ton. De kennis van het construeren van deze apparaten gebruiken we bij het samenstellen van de TransClusion machines, die wij elders produceren.

maatwerk voor Deutsche Bahn

Snelle levering van onderdelen voor onderhoud

Onderdelen voor TransClusion machines heeft PTB veelal op voorraad. Onze servicedienst met gecertificeerde monteurs voert dagelijks onderhoud en keuringen uit. Niet alleen TransClusion machines, ook alle andere merken machines onderhouden wij.

BMWT-keur & CE

Elke nieuwe TransClusion machine voldoet aan alle relevante normen en richtlijnen en is daarom CE-gemarkeerd. Elke machine wordt voor aflevering gekeurd door een van onze gecertificeerde keurmeesters.

heftruck keuring groningen

Meer weten?

Wij vertellen u graag meer over onze bedrijven, merken en machines tijdens een persoonlijk gesprek.