Li-ion heftruck voor Zink en Zetten Noord B.V.

De nieuwe li-ion heftruck van TransClusion is populair. Op advies van PTB Transportmiddelen koos ook de start-up Zink en Zetten Noord B.V. voor een heftruck met lithium batterij. Met 2 ton hefvermogen, 4 meter hefhoogte en sideshift is de machine geschikt voor een veelzijdige taak in het jonge bedrijf.

li ion heftruck Groningen

Over Zink en Zetten Noord B.V.

Zoals de naam al zegt, wordt er bij het bedrijf zink en plastisol verwerkt. Van het in rollen aangeleverde zink worden voornamelijk dakgoten, wand- en dakbekledingen gemaakt.  In nieuw- en verbouw heeft zink naast een functionele rol, ook een cosmetische toepassing dankzij het fraaie uiterlijk van het materiaal.

zink zetten heftruck

Over de li-ion heftruck

PTB heeft een TransClusion FBE20L afgeleverd. Dit is een 2-tons elektrische heftruck, voorzien van AC-motoren en een 48 volt lithium batterij. Dit type accu kan tussentijds opgeladen worden, ongeacht het energieniveau. Het opladen van de lithium batterij gaat ook nog eens sneller: de eerste 80% van de batterij wordt namelijk binnen 30 minuten opgeladen.

De functie

Bij Zink en Zetten Noord B.V. krijgt de heftruck een veelzijdige functie. Zware rollen zink worden met een speciale “tool” die aan de vorken van de machine is bevestigd, op de aanvoer van een slitlijn geplaatst. Pallets met half- en eindproducten worden door de heftruck efficiënt in palletstellingen geplaatst.

lithium heftruck 2 ton

Wilt u het gemak van een lithium heftruck ervaren? Kom langs voor een gratis demonstratie.

We waarderen het vertrouwen van Zink en Zetten Noord B.V. in de dienstverlening en producten van PTB Transportmiddelen. We wensen de medewerkers van het bedrijf veel plezier met de nieuwe heftruck.

Lees ook:

Nieuwe TransClusion lithium heftruck voor Bleyenberg Deurservice
Een hightec zijlader van Bulmor voor de interne logistiek van Snijtech