Nieuwe lithium heftruck voor HEPRO

HEPRO heeft een nieuwe 2,5-tons vorkheftruck aangeschaft bij PTB Transportmiddelen. Het bedrijf kiest op advies van PTB voor li-ion batterijtechniek. In de fabriek van HEPRO worden kozijnen en deuren geproduceerd. De nieuwe heftruck assisteert in het productieproces en de logistiek.

Over HEPRO

Sinds de start van HEPRO in 1998 is het bedrijf uitgegroeid tot een landelijke leverancier van gecertificeerde kunststof kozijnen, deuren en puien. De producten worden door de onderneming zelf geproduceerd. Klanten laten zich adviseren in de showroom of stellen zelf producten samen in de webshop. Met een eigen team monteurs worden de producten bij de klant geïnstalleerd.

Van LPG naar li-ion

Door de steeds strengere milieu eisen en de voordelen van een elektrische machine tegenover een machine die schadelijke uitlaatgassen uitstoot heeft HEPRO zijn LPG-heftruck ingeruild voor de meest vooruitstrevende oplossing van nu; een elektrische variant met een li-ion batterij. Voorheen kozen veel ondernemers voor een machine met verbrandingsmotor vanwege de veronderstelde nadelen van een accupakket. De traditionele batterij moest namelijk onderhouden worden en de laadtijd kon oplopen tot wel 12 uur. Een li-ion batterij is daarentegen onderhoudsvrij, gaat tot 3 keer langer mee dan een conventionele batterij en kan ongeacht het energieniveau, op elk willekeurig moment worden bijgeladen, zonder dat de batterij daar nadeel van ondervindt. De lader kan de batterij zelfs in een half uur alweer tot 80% bijladen. Hierdoor is een li-ion heftruck bijna 24 uur per dag inzetbaar, zonder dat batterijen hoeven te worden gewisseld.

We wensen de medewerkers van HEPRO veel werkplezier met de nieuwe heftruck!

Bent u benieuwd naar een li-ion heftruck voor uw bedrijf?

In ons assortiment vindt u naast heftrucks, ook palletwagens en stapelaars met li-ion batterij. Wilt u weten wat deze machines voor u kunnen doen? Laat uw gegevens achter via ons contactformulier, dan nemen we contact met u op voor een gratis adviesgesprek.

Bekijk dit product