RVS Pallettrucks voor Garnalenpelcentrum Kant

Voor de innovatieve garnalenpeller GPC Kant heeft PTB een aantal RVS pallettrucks afgeleverd. De pallettrucks zullen worden ingezet in het gloednieuwe pand van Kant in Lauwersoog. GPC Kant heeft jarenlang gewerkt aan de ontwikkeling van speciale machines voor het pellen van garnalen, waar dit tot voor kort allemaal nog met de hand werd gedaan, hebben de gebroeders Kant het proces nu geautomatiseerd.

rvs palletwagens gpc kant

PTB heeft één elektrische palletwagen geleverd voor het vervoeren van zware lasten op lange afstanden en twee handpallettrucks voor het laden/lossen van vrachtwagens. Eén van de pallettrucks is voorzien van een weegschaal, zodat het gewicht van de pallets is af te lezen tijdens het vervoer. Alle drie pallettrucks zijn gemaakt van hoogwaardig RVS, omdat GPC Kant hoge eisen stelt aan de hygiëne van de fabriek. De elektrische pallettrucks is gemaakt in Italië door Armanni Carrelli. De handpompwagens van RVS zijn gemaakt door BT, het weegsysteem is ontwikkeld door MacPower. PTB werkt al jarenlang samen met Armanni en BT en staat in de regio bekend als dé leverancier van deze producten.

heftruck service op locatie ptb groningen

In de fabriek van Kant worden hoge hygiënische eisen gesteld, zo wordt door iedereen die de fabriek bezoekt speciale kleding gedragen en zijn alle pallets en bakken van plastic gemaakt. Roestvrijstalen machines zijn daarom de juiste keuze voor een fabriek waar voedingsmiddelen worden verwerkt.

PTB Transportmiddelen beschikt over een ruim assortiment interne transportmiddelen, zoals heftrucks, pallettrucks, stapelaars etc. Daarnaast ontwikkelt PTB ook maatwerk machines, voor speciale logistieke toepassingen.

transportmiddelen voedingsindustrie